اهدای کتیبه سنگی سردار شهید قاسم سلیمانی به موزه دفاع مقدس/ حمزه‌زاده: موزه دفاع مقدس، چکیده‌ای از حماسه‌های مقاومت و ایثار مردم آذربایجان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ضمن حضور در آیین اهدای کتیبه سنگی هنرمند ملی با عنوان «سردار شهید قاسم سلیمانی» به موزه دفاع مقدس و مقاومت استان، این موزه را یادواره‌ای زنده از حماسه‌های مقاومت و ایثار مردم خطه شهیدپرور آذربایجان عنوان کرد.

به گزارش میراث آریا، در جریان بازدید روز ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از موزه دفاع مقدس و مقاومت استان، کتیبه سنگی برجسته با خط سه‌بعدی درابعاد ۶۰ در ۸۰ سانتی‌متر باعنوان «سردار شهید قاسم سلیمانی» توسط هنرمند ملی به موزه دفاع مقدس و مقاومت آذربایجان شرقی اهدا شد.

کتیبه سنگی برجسته صمد بهادری هنرمند چیره‌دست ملی رشته حجاری سنگ، با خط سه‌بعدی و در ابعاد ۶۰ در ۸۰  که با عنوان «سردار شهید قاسم سلیمانی» خلق شده بود، با حضور احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی و دریادار دوم رضا عباسی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به موزه دفاع مقدس و مقاومت آذربایجان شرقی اهدا شد.

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اهمیت معنوی این موزه به‌عنوان یادواره‌ای زنده از حماسه‌های مقاومت و ایثار مردم خطه شهیدپرور آذربایجان گفت: موزه دفاع مقدس تبریز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و تاریخی شهر تبریز، نقشی کلیدی در حفظ و انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده ایفا می‌کند. این موزه، که با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم و گردشگران مواجه است، مجموعه‌ای ارزشمند از اسناد، تصاویر، و اشیاء مرتبط با دوران هشت ساله جنگ تحمیلی را به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و نصایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: موزه دفاع مقدس به‌دلیل موقعیت ویژه این شهر تبریز و استان آذربایجان‌شرقی در دوران هشت سال دفاع مقدس، نه تنها به تاریخ جنگ در سطح ملی می‌پردازد، بلکه نقش پررنگ تبریز و آذربایجان شرقی در حمایت از جبهه‌ها و مقاومت مردمی را نیز برجسته می‌کند. این موزه با داشتن بخش‌های مختلف از جمله سالن‌های نمایشگاهی، تالارهای یادبود شهدا و نمایشگاه‌های موضوعی، فرصتی مناسب برای آشنایی با این دوره مهم از تاریخ ایران فراهم می‌آورد.

او افزود: این موزه، به‌عنوان یک یادبود زنده از تاریخ معاصر ایران، نه تنها برای نسل جوان، بلکه برای تمامی افرادی که به ارزش‌های مقاومت و وطن‌دوستی علاقه‌مندند، جذابیت ویژه‌ای دارد. موزه دفاع مقدس تبریز با ارائه داستان‌های واقعی و نمایش آثار ماندگار از دوران دفاع مقدس، یادآور فداکاری‌های بزرگ دلاورمردان مردان و شیر زنانی‌ست که برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران، تا پای جان ایستادگی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052201176
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha